I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin określa warunki wykonania usług czyszczenia tapicerki, prania dywanów i usług dodatkowych
2. Usługę można zamówić poprzez połączenie telefoniczne lub SMS pod numerem +48 799 779 878 istnieje możliwość złożenia zamówienia po przez formularz rezerwacyjny
( https://pranieposejdona.pl/formularz-rezerwacji )
II. WARUNKI WYKONANIA USŁUGI
1. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie informacji zgodnych ze stanem faktycznym obiektu do czyszczenia.
2. Firma Pranie Posejdona przy przyjęciu zlecenia nie może wycenić usługi ponad ceny które są w cenniku ( https://pranieposejdona.pl/cennik ).
3. Pranie Posejdona nie bierze odpowiedzialności za uszkodzenia przedmiotów w trakcie wykonywania usługi, powstałe z powodu ukrytych wad.
4. Dywany z wiskozy na skutek czyszczenia mogą zmienić strukturę runa ( zmiana odcienia, zesztywnienie włosa). Dywany i chodniki wełniane czyszczone po raz pierwszy mogą ulec niewielkiemu skurczeniu.
6. Nie zawsze możliwe jest całkowite usunięcie: plam z silnych barwników (kawa, herbata, coca-cola, tusze, itp.), plam z klejów i substancji lepkich, przebarwień powstałych od naturalnego drewna i bejc, plam z moczu oraz jego zapachu, niektórych plam tłustych i niewiadomego pochodzenia, odbarwień.
7. Na dywanach i wykładzinach w miejscach intensywnie użytkowanych mogą pozostać obszary o ciemniejszych odcieniach będące wynikiem uszkodzeń runa. Usługa prania nie usunie uszkodzeń.
8. Zamawiający może wprowadzić zmiany do złożonego zamówienia lub wycofać złożone zamówienie droga telefoniczną, dzwoniąc pod numer +48 799 779 878.
14. Wszystkie ceny podawane na stronie pranieposejdona.pl są cenami wyrażonymi w walucie polskiej i zawierają podatek . Rachunek wystawiany jest w po wykonanej usłudze i wysyłany jest na e-mail, numer telefonu klienta.
15. W przypadku szczególnych zabrudzeń wykonawca może podnieść cenę czyszczenia do 100% więcej.
16. Wykonawca nie bierze odpowiedzialności za zżółknięcie materaca po praniu.
III. REKLAMACJE
1. Wszystkie wykonywane usługi objęte są gwarancja.
2. Do reklamowanego przedmiotu dojeżdżamy na koszt klienta.
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikłych z umowy jest Sąd Rejonowy w Olsztynie.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego.
1. Niniejszy regulamin określa warunki wykonania usług świadczonych przez firmę Pranie Posejdona, w tym:
– czyszczenia tapicerki,
– prania dywanów,
– prania wykładzin dywanowych (w tym wielkopowierzchniowych),
– czyszczenia kostki brukowej,
– ozonowania pomieszczeń,
– oraz innych usług dodatkowych.
2. Usługę można zamówić:
– telefonicznie lub SMS-em pod numerem +48 799 779 878,
– w przypadku czyszczenia tapicerki, prania dywanów i pozostałych usług standardowych — poprzez formularz rezerwacyjny: https://pranieposejdona.pl/formularz-rezerwacji,
– czyszczenie kostki brukowej — poprzez formularz: https://pranieposejdona.pl/formularz-rezerwacji---mycie-kostki,
– ozonowanie pomieszczeń — poprzez formularz: https://pranieposejdona.pl/rezerwacja-ozonowania,
– pranie wykładziny wielkopowierzchniowej — poprzez formularz: https://pranieposejdona.pl/formularz-rezerwacji-na-pranie-wykladziny-wielkopowierzchniowej.
1. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie informacji zgodnych ze stanem faktycznym obiektu lub powierzchni podlegającej czyszczeniu.
2. Firma Pranie Posejdona, przy przyjęciu zlecenia, może wycenić usługi powyżej stawek widniejących w cennikach: ogólnym (https://pranieposejdona.pl/cennik) oraz w cenniku mycia kostki brukowej (https://pranieposejdona.pl/cennik-mycia-kostki).
3. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe wskutek ukrytych wad ujawnionych w trakcie wykonywania usługi.
4. Zasady szczególne – tapicerka, dywany i wykładziny
a) Dywany z wiskozy mogą po czyszczeniu zmienić strukturę runa (odcień, zesztywnienie włosa).
b) Dywany i chodniki wełniane czyszczone po raz pierwszy mogą ulec niewielkiemu skurczeniu.
c) Nie zawsze możliwe jest całkowite usunięcie:
• plam z silnych barwników (kawa, herbata, cola, tusze itp.),
• plam z klejów i substancji lepkich,
• przebarwień od drewna i bejc,
• plam z moczu oraz jego zapachu,
• plam tłustych i niewiadomego pochodzenia,
• odbarwień.
d) W miejscach intensywnie użytkowanych mogą pozostać ciemniejsze obszary będące skutkiem uszkodzeń runa – pranie nie usuwa uszkodzeń.
e) Wykładziny dywanowe: Zamawiający zobowiązuje się usunąć lub przesunąć meble z powierzchni wykładziny; części pozostające pod meblami mogą pozostać nieoczyszczone, co może skutkować różnicami w wyglądzie.
f) Wykładziny klejone do podłoża mogą wymagać wydłużonego czasu schnięcia; Wykonawca nie odpowiada za ewentualne odspojenie wykładziny wynikające z wad wcześniejszego klejenia lub zużycia kleju.
5. Zasady szczególne – czyszczenie kostki brukowej
a) Zamawiający zapewnia:
• dostęp do bieżącej wody (min. 3 bar) i gniazdo 230 V w promieniu 30 m od czyszczonej nawierzchni,
• usunięcie ruchomych przedmiotów oraz zabezpieczenie elementów wrażliwych na wodę pod ciśnieniem.
b) Wykonawca nie odpowiada za:
• wypłukanie/ubytek piasku ze spoin,
• wykwity wapienne, przebarwienia lub różnice kolorystyczne ujawnione po czyszczeniu,
• niecałkowite usunięcie głęboko wchłoniętych plam olejowych, rdzy, sadzy czy warstw malarskich,
• poluzowanie bądź uszkodzenie kostek wynikające z wcześniejszego zużycia lub montażu.
c) Po usłudze Zamawiający odpowiada za ponowne piaskowanie i ewentualną impregnację, jeśli nie zlecono jej oddzielnie.
6. Zasady szczególne – ozonowanie pomieszczeń
a) Zamawiający przed zabiegiem:
• usuwa z pomieszczenia ludzi, zwierzęta, rośliny i żywność,
• wyłącza czujniki dymu/systemy alarmowe reagujące na gazy,
• zapewnia możliwość szczelnego zamknięcia pomieszczenia na czas ozonowania i 30 min po jego zakończeniu.
b) Po ozonowaniu pomieszczenie należy intensywnie wietrzyć min. 30 min; wejście do niego jest możliwe dopiero po czasie wskazanym przez Wykonawcę.
c) Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia elektroniki, gum, skór i innych materiałów wrażliwych na ozon pozostawionych w strefie zabiegu ani za szkody wynikłe z nieprzestrzegania zaleceń bezpieczeństwa.
d) Ozonowanie redukuje zapachy, bakterie, wirusy i pleśnie; trwałość efektu zależy od usunięcia źródła zanieczyszczenia i warunków w pomieszczeniu.
e) Charakterystyczny zapach ozonu może utrzymywać się do kilku godzin po zabiegu.
7. Zamawiający może zmienić lub wycofać zamówienie telefonicznie, dzwoniąc pod numer +48 799 779 878.
8. Wszystkie ceny podawane na stronie pranieposejdona.pl są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Rachunek wystawiany jest po wykonaniu usługi i przesyłany na e‑mail lub numer telefonu klienta.
9. Zastrzeżenie zmiany ceny – Wykonawca może podnieść cenę usługi maksymalnie do 100 % w stosunku do ceny bazowej określonej w cenniku, jeżeli na koszt realizacji wpływają dodatkowe czynniki, takie jak:
• data realizacji usługi – wpływa na dostępność zespołu i przepustowość harmonogramu;
• rodzaj materiału – decyduje o czasie oraz złożoności pracy;
• poziom zabrudzenia – wpływa na ilość zużytych środków chemicznych i wydłużenie procesu czyszczenia;
• lokalizacja pranego przedmiotu – wpływa na koszty transportu;
• warunki dojazdu i rozładunku sprzętu – czy możliwy jest dojazd bezpośrednio pod mieszkanie/biuro, czy sprzęt (20–50 kg) trzeba przenosić ręcznie w docelowe miejsce.
10. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za zżółknięcie materaca po praniu.
1. Wszystkie wykonywane usługi objęte są gwarancją.
2. Do reklamowanego przedmiotu dojeżdżamy na koszt klienta.
1. Sądem właściwym do rozpatrywania sporów wynikłych z umowy jest Sąd Rejonowy w Olsztynie.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego.
Regulamin sklepu internetowego
 https://pranieposejdona.pl/
§ 1
Postanowienia wstępne
Serwis internetowy dostępny pod adresem internetowym
 https://pranieposejdona.pl/ prowadzony jest przez Fundację Firma dla Każdego z
 siedzibą w Warszawie ( 00-660 Warszawa) przy ul. Lwowskiej 5 /15, wpisaną do
 Rejestru Przedsiębiorców Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII
 Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000569410,
 NIP: 5252625624, REGON: 362170026 oraz przez wyodrębnioną w ramach Fundacji
 zorganizowaną część przedsiębiorstwa działającą pod nazwą Pranie Posejdona
 reprezentowaną przez Tomasza Rybińskiego dalej łącznie dalej jako „Sprzedawca”.
§ 2
 Definicje
1. Sprzedawca – podmiot określony w § 1 pkt 1 powyżej.
 2. Sklep - sklep internetowy znajdujący się pod adresem elektronicznym
 https://pranieposejdona.pl/ za pośrednictwem którego zawierana jest umowa.
 3. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
 4. Użytkownik – podmiot korzystający ze Sklepu.
 5. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca
 osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we
 własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
 6. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu,
 której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
 zawodową.
 7. Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczne zawierająca umowę
 bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy
 wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w
 szczególności
 z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na
 podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
 8. Serwis - serwis internetowy działający pod adresem https://pranieposejdona.pl/
 prowadzący sprzedaż towarów.
 9. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach
 zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez
 jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub
większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy
 włącznie.
 10. Regulamin - niniejszy regulamin Serwisu.
 11. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Serwisu i zmierzające
 bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży usługi ze Sprzedawcą.
 12. Konto - prowadzone dla Użytkownika pod unikalna nazwą konto, będące zbiorem
 danych Użytkownika.
 13. Usługa – usługi edukacyjne świadczone przez Sprzedawcę za pośrednictwem
 Serwisu.
 14. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży usług zawierana albo zawarta między
 Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Serwisu.
§ 3
 Kontakt
1. Adres Sprzedawcy: Herdera 8/3
Olsztyn 10-691
 2. Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@pranieposejdona.pl
 3. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 18 1140 0026 0000 4521 3600 2285
4. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów
 telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
 5. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 7:00-21:00
§ 4
Wymagania techniczne
1. Do korzystania z Serwisu, niezbędne są:
 a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet,
 b. aktywne łącze internetowe,
 c. akceptacja plików cookies oraz Skryptów Java,
 d. posiadanie aktywnej poczty elektronicznej.
 2. Sprzedawca nie jest zobowiązany do dostarczenia powyższych urządzeń i/lub
 oprogramowania. W celu korzystania z Serwisu Klient powinien we własnym zakresie
 uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego,
 z dostępem do Internetu.
§ 5
 Informacje ogólne
1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi
 odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Serwisu
spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub
 niekompatybilnością Serwisu z infrastrukturą techniczną Klienta.
 2. Ceny podane w Serwisie są podane w polskich złotych i są cenami brutto
 (uwzględniają podatek VAT).
 3. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym,
 w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy
 dostępnych na Stronie.
 4. Korzystanie z Serwisu jest nieodpłatne, ale zakup Usług następuje po zawarciu
 Umowy sprzedaży.
§ 6
Zasady korzystania z Serwisu
1. W celu przeglądania asortymentu towarów sprzedawanych przez Sklep oraz
 składania Zamówień nie jest wymagane założenie indywidualnego konta na stronie
 Sklepu.
 2. Rejestracja Konta jest możliwa po zaakceptowaniu postanowień niniejszego
 Regulaminu i podaniu danych osobowych wskazanych w formularzu rejestracyjnym.
 3. Zabrania się dostarczania i przekazywania w ramach Serwisu treści zabronionych
 przez przepisy prawa, korzystania z Serwisu w sposób zakłócający jego prawidłowe
 funkcjonowanie lun uciążliwy dla innych Użytkowników.
 4. W przypadku naruszenia zasad Regulaminu Sprzedawca ma prawo pozbawić
 Użytkownika możliwości dalszego korzystania z Serwisu lub może ograniczyć
 Użytkownikowi dostęp do części lub całości zasobów Serwisu.
 5. Postanowienia § 6 ust. 5 będą miały zastosowanie w szczególności w przypadku, gdy
 Użytkownik podał w formularzu rejestracyjnym nieprawidłowe dane, wprowadzające
 w błąd lub naruszające prawa osób trzecich; w inny sposób naruszy powszechnie
 obowiązujące przepisy prawa, niniejszego Regulaminu lub Polityki Prywatności.
§ 7
Zawarcie umowy sprzedaży
1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Serwisu należy wejść na stronę
 internetową Serwisu, dokonać wyboru towaru.
 2. Wybór zamawianych towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez złożenie
 zamówienia.
 3. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „dodaj do
 koszyka” lub innego o podobnym znaczeniu– Klient może dokonać modyfikacji
 wprowadzonych danych oraz wybranego towaru. W tym celu należy kierować się
 wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi w Serwisie.
4. Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych do realizacji Zamówienia danych,
 wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia.
 5. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest zaakceptowanie przez Klienta treści
 Regulaminu, podanie niezbędnych danych osobowych oraz naciśnięcie przycisku
 „dalej”, „przejdź do płatności” lub innego równoznacznego.
 6. Poprzez kliknięcie ikony „Kupię i płacę" lub innego równoznacznego Klient akceptuje
 warunki sprzedaży, właściwości oraz cenę towaru i zobowiązuje się do zapłaty ceny
 oraz kosztów dostawy.
 7. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze
 Sprzedawcą Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
 8. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje w momencie
 potwierdzenia przez Klienta zakupu za pomocą przycisku „kupuję i płacę” lub innego
 o podobnym znaczeniu.
 9. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
10. Zamówienie realizowane jest w terminie 2 dni roboczych od wpłynięcia pieniędzy na konto bankowe 18 1140 0026 0000 4521 3600 2285
§ 8
Cena i oferowane metody płatności
1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT oraz wszelkie
 inne składniki.
 2. Sprzedawca może dokonywać modyfikacji asortymentu Sklepu, Cen wystawionych
 Towarów, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne.
 3. Zmiany wysokości Ceny związane z jej modyfikacją lub prowadzoną przez Sprzedawcę
 akcję promocyjną nie mają wpływu na zawarte wcześniej umowy Sprzedaży.
 4. Cena nie zawiera kosztów dostawy i płatności. Koszty te obciążają Klienta, chyba że
 umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
 5. Dokonanie płatności przez Klienta odbywa się przed realizacją Zamówienia lub przy
 odbiorze zamówionego Towaru.
 6. Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
 a.) przelewem na numer konta bankowego [18 1140 0026 0000 4521 3600 2285],
 b.) gotówką za pobraniem
 7. Szczegółowe informacje na temat akceptowalnych metod płatności znajdują się
 w Serwisie.
 8. Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od
 dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
 9. Umowę uznaje się za zawartą z chwilą dokonania wpłaty przez Klienta.
§ 9 Dostawa
1. Dostawa towarów możliwa jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Zamówiony towar jest dostarczany Klientowi w wybrany przez niego sposób z
 dostępnych na stronie Sklepu.
 3. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy poprzez przesyłkę, towar zostanie wysłany przez
 Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie w sposób wybrany przez Klienta podczas
 składania Zamówienia.
 4. W przypadku zamówienia towarów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość
 żądania dostawy poszczególnych towarów częściami lub też dostarczenia wszystkich
 towarów po skompletowaniu całego Zamówienia.
 5. W przypadku zamówienia towarów o różnych terminach dostawy i wyboru dostawy po
 skompletowaniu całego Zamówienia, terminem dostawy jest najdłuższy z poszczególnych
 terminów dostawy.
 6. Początek biegu terminu dostawy towaru do Klienta liczy się w od dnia uznania rachunku
 bankowego Sprzedawcy.
§ 10
Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania
 jakiejkolwiek przyczyny.
 2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy.
 3. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o
 odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy
 wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
 4. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty poprzez przesłanie
 oświadczenia na adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem e-mail - dane kontaktowe
 Sprzedawcy zostały określone w § 3.
 5. Skutki odstąpienia od Umowy:
 a. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za
 niezawartą.
 b. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi
 niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
 Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w
 tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
 wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
 sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
 c. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności,
 jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument
 wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z
 żadnymi kosztami
10. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w
 odniesieniu do Umowy:
 a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
 według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
 zindywidualizowanych potrzeb,
 b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
 opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
 ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte
 po dostarczeniu,
 c. w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
 mająca krótki termin przydatności do użycia,
 d. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
 Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po
 spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
 e. w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
 którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
 terminu do odstąpienia od Umowy,
 f. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
 swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
 g. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
 uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić
 dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi
 Sprzedawca nie ma kontroli,
 h. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
 programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
 opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
 i. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
 prenumeratę,
 j. o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
 spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem
 terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o
 utracie prawa odstąpienia od Umowy.
 11. Niniejsze postanowienia (§ 10) mają zastosowanie do Przedsiębiorcy na prawach
 konsumenta.
§ 11
 Reklamacje
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany
 Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone w przepisach ustawy
 Kodeks Cywilny, w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego.
 2. Produkty prezentowane w Sklepie Internetowym mogą być objęte gwarancją
 producenta lub dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania są
 wówczas podawane w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta i dołączonej
 do Produktu.
 3. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
 4. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta np. pisemnie na adres Sprzedawcy.
 Jeżeli reklamacja dotyczy Produktu zwykle celowe jest jego dostarczenie Sprzedawcy
 razem z reklamacją, w celu umożliwienia Sprzedawcy zbadania Produktu. Szczegóły
 dotyczące udostępnionych przez Sprzedawcę sposobów bezpłatnego dostarczenia
 mu przez Klienta Produktu w związku z reklamacją znajdują w ramach Sklepu
 Internetowego w zakładce „Kontakt ”.
 5. Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może:
 a. złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży,
 chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta
 wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę taką usunie. Obniżona cena
 powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej
 wartość Produktu z wadą pozostaje do wartości Produktu bez wady. Klient nie
 może odstąpić od umowy, jeżeli wada Produktu jest nieistotna;
 b. żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest
 zobowiązany wymienić wadliwy Produkt na wolny od wad albo usunąć wadę w
 rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta;
 c. z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu
 cywilnego.
 6. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać
 wymiany Produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany Produktu żądać usunięcia
 wady, chyba że doprowadzenie Produktu do zgodności z umową w sposób wybrany
 przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu
 ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów
 uwzględnia się wartość Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej
 wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny
 sposób zaspokojenia.
 7. Rekomenduje się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
 a. informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności
 rodzaju i daty wystąpienia wady;
 b. żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub
 oświadczenia o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz
c. danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy
 rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim
 mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z
 pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
 8. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie
 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Klient zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo
 złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a
 Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania,
 uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
 9. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do
 wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie
 Produktu do Sprzedawcy, zgodnie z art. 5612 w zw. z art. 354 § 2 Kodeksu Cywilnego, Klient
 zobowiązany będzie dostarczyć Produkt na koszt Sprzedawcy na adres Sprzedawcy.
 Szczegóły dotyczące udostępnionych przez Sprzedawcę sposobów bezpłatnego dostarczenia
 mu przez Klienta Produktu do Sprzedawcy znajdują się w Sklepie Internetowym w zakładce
 „Kontakt ”. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego
 zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie
 utrudnione, Klient może zostać poproszony o udostępnienie Sprzedawcy, po uprzednim
 uzgodnieniu terminu, Produktu w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
 10. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed
 upływem dwóch lat od dnia wydania Produktu Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub
 wymianę Produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia
 stwierdzenia wady, jednak w przypadku Zamówienia złożonego przez Konsumenta – bieg
 terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w
 zdaniu pierwszym.
§ 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
 Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta
 z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady
 dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych
 powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których
 zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji
 Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji
 i Konsumentów.
§ 13
Dane osobowe w Sklepie internetowym
1. Sprzedawca jest Administratorem danych osobowych Klientów.
 2. Dane osobowe są przetwarzane w celu korzystania z usługi i zawarcia umowy
 (złożenia i realizacji Zamówień), rozliczenia umowy (rachunkowym), rozpatrzenia
 reklamacji w przypadku jej złożenia przez Klienta, wyjaśnienia okoliczności
 niedozwolonego korzystania z usługi, a także w celach archiwizacyjnych na
 podstawie art. 6 ust 1 lit b, c, i f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
 (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
 związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
 takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
 ochronie danych) dalej jako RODO.
 3. Dane osobowe Klientów są przetwarzane również w celu marketingu
 bezpośredniego własnych produktów i usług Usługodawcy na podstawie art. 6 ust 1
 lit a (w zakresie i celach każdorazowo wskazanych w formularzach zgody) lub f
 RODO. Klientowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego
 danych w celach marketingowych. Kupujący może wyrazić zgodę na otrzymywanie
 drogą elektroniczną informacji handlowych dotyczących Usługodawcy.
 4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do zrealizowania usługi,
 rozpatrzenia reklamacji lub okres przewidziany przepisami prawa. Dane osobowe
 przetwarzane na podstawie zgody (art. 6 ust 1 lit a RODO) będą przetwarzane
 najpóźniej do momentu wycofania zgody.
 5. Zakres przetwarzanych danych osobowych Klientów jest następujący: imię, nazwisko,
 opcjonalnie nazwa firmy, nip, regon, adres, inne dane kontaktowe, adres poczty
 elektronicznej, numer telefonu.
 6. Sprzedawca przetwarza ponadto dane eksploatacyjne w zakresie adresu IP
 urządzenia Klienta w celach technicznych, a także w celach statystycznych.
 7. Klient ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania, oraz
 uzasadnionego żądania ich usunięcia, prawo żądania ograniczania przetwarzania
 danych osobowych, przenoszenia danych osobowych, cofnięcia zgody na
 przetwarzanie danych osobowych – w każdym momencie. Cofnięcie zgody nie
 wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie
 zgody przed jej cofnięciem Ponadto Klient ma prawo wniesienia skargi do organu
 nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
 8. Dane osobowe są przetwarzane z zachowaniem środków technicznych i
 organizacyjnych zapewniające ochronę przetwarzanych danych zgodne z
 wymaganiami określonymi w przepisach o ochronie danych osobowych.
 9. Dane osobowe mogą zostać udostępnione organom władzy publicznej oraz
 podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów
 władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie
 obowiązującego prawa, a także innym podmiotom, które na podstawie stosownych
 umów podpisanych z Sprzedawcą przetwarzają dane osobowe, których
 Administratorem jest Sprzedawca.
10. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu świadczenia usługi drogą
 elektroniczną oraz wykonania umowy sprzedaży, czy rozpatrzenia reklamacji.
 11. Pliki cookies lub inne pliki o podobnym charakterze są wykorzystywane przez Sklep
 na zasadach opisanych w odrębnym dokumencie Polityki Prywatności.
 12. We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych prosimy o
 kontakt za pośrednictwem e-mail lub poczty tradycyjnej – dane kontaktowe
 wskazane w § 3 Regulaminu.
§ 14
Postanowienia końcowe
1.Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn
 to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie. Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
 2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
 powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego;
 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ogólnego
 rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
KONTAKT
INFORMACJE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY